یوتیوب مارکتینگ چیست؟آموزش بازاریابی در یوتیوب

بازاریابی یوتیوب یک استراتژی است که شامل ایجاد ویدیو و آپلود آنها در یوتیوب برای تبلیغ یک نام تجاری یا محصول و قرار گرفتن در معرض دید بیشتر است. این به شرکت ها کمک می کند تا ترافیک را افزایش دهند، پایگاه مشتریان خود را گسترش دهند و به مخاطبان جدید دست یابند.

در این مقاله به این موضوع می پردازیم که چرا یوتیوب یک ابزار بازاریابی موثر است و مزایای آن را بررسی می کنیم. در مرحله بعد، راهنمای گام به گام نحوه ایجاد یک استراتژی بازاریابی YouTube و نکاتی را ارائه خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: طراحی سایت وردپرسی ارزان در اصفهان

چرا یوتیوب یک ابزار بازاریابی موثر است؟

از آنجایی که 22.8 میلیارد بازدید ماهانه یوتیوب، آن را به دومین سایت پربازدید  در جهان پس از گوگل تبدیل کرده است، امروزه می تواند مزایای زیادی برای کسب و کارها به ارمغان بیاورد. این پلتفرم فقط یک کانال سرگرم کننده معروف نیست، بلکه یک ابزار بازاریابی قدرتمند است و شرکت ها می توانند کانال های YouTube را برای تبلیغات توسعه دهند. کانال‌های YouTube به دریافت بازدیدهای بیشتر از مکان‌های جغرافیایی جدید، تبلیغ یک محصول یا شرکت، ایجاد پایگاه مشتری بزرگ و افزایش  حجم فروش یک برند کمک می‌کنند.

یوتیوب همچنین یک پلت فرم آموزشی معروف است. شرکت‌ها می‌توانند در معرض دید بیشتری قرار گیرند، که پایگاه مشتریان آنها را گسترش می‌دهد. با ساختن آموزش های دقیق، پخش جریانی زنده، راهنماها و درس ها، برندها می توانند رتبه بالاتری در گوگل کسب کنند. اجرای تبلیغات دلیل دیگری است که شرکت‌ها از پلتفرم اشتراک‌گذاری ویدیوی آنلاین استفاده می‌کنند زیرا به برندها کمک می‌کند به مخاطبان بیشتری دست یابند و مشتریان جدیدی به دست آورند. علاوه بر این، بسیار ارزان تر از تبلیغات پولی در فیس بوک و اینستاگرام است.

بیشتر بخوانید: درآمد سئو در ایران چقدر است؟(سال 1401)

اکنون که می دانید چرا یوتیوب به عنوان یک ابزار بازاریابی موثر در نظر گرفته می شود، زمان آن رسیده است که مزایای اصلی آن را کشف کنید.

مزایای بازاریابی یوتیوب

این پلتفرم می تواند به عنوان یکی از موثرترین کانال های بازاریابی عمل کند. بهینه سازی کلمات کلیدی در عناوین و ایجاد آموزش ها، تفسیرها، بررسی های محصول، پرسش و پاسخ، و فهرست های ویدئویی به کسب و کارها اجازه می دهد تا در معرض دید بالاتری قرار گیرند و به مخاطبان جدید دست یابند. برندها نمی توانند پیش بینی کنند چه کسی و چه زمانی به ویدیوهای آنها دسترسی خواهد داشت.

مزایای بازاریابی یوتیوب

 اگر محتوا حاوی کلمات کلیدی لازم در عنوان و توضیحات باشد، همه افرادی که به دنبال اطلاعات هستند ممکن است به ویدیوی خاصی برخورد کنند، در کانال بمانند و محصولی را که آن تبلیغ می‌کند بخرند. علاوه بر این، افزودن واترمارک و لوگوی شرکت به ویدیوها، کسب‌وکارها را قادر می‌سازد تا آگاهی از برند را بهبود بخشند .

ویدئوها در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می‌شوند و به شرکت‌ها امکان بازدید بیشتر و فرصتی برای ارائه خدمات خود به مشتریان بالقوه می‌دهند. پس از کاوش در محتوای شما در YouTube، ممکن است سرنخ ها از وب سایت شما بازدید کنند تا درباره محصولات شما بیشتر بیاموزند. ویدیوهای شما تا زمانی که با دستورالعمل‌ها و خط‌مشی‌های آن مطابقت داشته باشند، در پلتفرم اشتراک‌گذاری ویدیو باقی خواهند ماند.

از آنجایی که YouTube یک شرکت بین‌المللی است، به برندهای سراسر جهان برای دستیابی به جغرافیای جدید قدرت می‌دهد. این پلتفرم به جذب سرنخ از کشورهای مختلف که به یک زبان صحبت می کنند کمک می کند.

مزیت اصلی یوتیوب این است که فرصتی برای تبلیغ مؤثر شرکت شما فراهم می کند. یک کسب و کار می تواند این کار را با ایجاد و ارسال محتوا در کانال خود یا اجرای تبلیغات پیش از پخش در پلتفرم و جلب توجه مخاطبان انجام دهد.

بیشتر بخوانبد: واتساپ مارکتینگ چیست؟

برای دسترسی سریع به بینندگان و به دست آوردن وفاداری آنها به کانال YouTube خود، باید استراتژی خود را توسعه دهید و مراحل زیر به شما در انجام آن کمک می کند.

  1. یک کانال در یوتیوب ایجاد کنید
  2. در مورد مخاطب هدف خود تحقیق کنید
  3. تجزیه و تحلیل رقابتی انجام دهید
  4. بر اساس الگوریتم یوتیوب فیلم بسازید
  5. شروع به آپلود محتوا در کانال خود کنید
  6. تمام اطلاعات لازم را در کانال خود ارائه دهید
  7. ویدیوهای خود را تبلیغ کنید
  8. اینفلوئنسر مارکتینگ را در نظر بگیرید
  9. موفقیت خود را بسنجید

برای دریافت آخرین مطالب بلاگ چرتکه پلاس، در خبرنامه عضو شوید.