گوگل دیسکاور چیست و چه تاثیری بر سئو دارد؟

گوگل دیسکاور چیست و چه تاثیری بر سئو دارد؟

فهرست مطلب (کلیک کنید )

در دنیایی مملو از مقالهها و داستانها، پیدا کردن مطالبی که واقعاً مورد علاقه شما باشند دشوار است. گوگل دیسکاور (Googlediscover) یکی از راه‌حل‌هایی است که به رفع این مشکل کمک می‌کند. گوگل دیسگاور به کاربران امکان کشف محتوای جذاب را بدون پرس و جو ارائه می‌دهد؛ محتوایی که متناسب با علایق و ترجیحات منحصر به فرد آن‌ها باشد. با ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ منتا همراه باشید تا بیشتر در خصوص گوگل دیسکاور و تأثیر آن بر بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) آشنا شوید.

گوگل دیسکاور (Google Discover) چیست؟

گوگل دیسکاور (Google Discover) چیست؟

گوگل دیسکاور (Google Discover) روشی متفاوت برای جستجو در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در واقع، کاری که گوگل دیسکاور می‌کند جستجو نیست بلکه کشف محتوایی بدون نیاز به پرس و جو (کوئری) است؛ محتوایی که متناسب با ترجیحات و علایق کاربر باشد. گوگل دیسکاور محتوای جدیدی را بر اساس فعالیت جستجو و تعاملات قبلی شما با برنامه Discover پیشنهاد می‌کند. این برنامه آنچه را که شما دوست دارید می‌فهمد، بنابراین دفعه بعد که از آن استفاده می‌کنید می‌تواند محتوای بهتری ارائه دهد.

Google Discover یک فید است که از طریق جستجوها و موضوعات مرتبطی که قبلا به کاربر ارائه شده شخصی سازی می‌شود. کاربران این فرصت را دارند که با دنبال کردن موضوعات مورد علاقه خود، آنچه را که در فید خود می‌بینند سفارشی کنند. نتایج پیشنهادی در برنامه Discover بر اساس محتوای تازه منتشر شده و علایق کاربر به طور منظم تغییر می‌کند.

گوگل دیسکاور مخصوص تلفن‌های همراه طراحی شده است و به کاربران امکان می‌دهد محتوایی را که حتی نمی‌دانستند به آن نیاز دارند کشف کنند. گوگل دیسکاور یک تجربه جستجوی کاملاً متفاوت است، چرا که در واقع کاربر اصلا جستجویی انجام نمی‌دهد. اگر سیستم به اندازه کافی در مورد کاربر و علایق او یاد بگیرد، کاربر را قادر می‌سازد تا به سادگی و فقط با کشیدن انگشت خود به جریان عظیمی از محتوای جدید دسترسی یابد.

این فید بر اساس جستجوهایی که انجام می‌دهید، فعالیت‌هایی که در دستگاه شما پیدا می‌کند، برنامه‌هایی که استفاده می‌کنید، تاریخچه مکانی و تنظیمات منطقه‌ای محتوایی را به شما پیشنهاد می‌کند. شما می‌توانید موضوعات یا نهادهای خاصی را دنبال کنید تا پروفایل مختص خود را بسازید و محدودیت‌هایی در مورد مواردی که Discover باید برای شما آشکار کند تعیین کنید.

تاریخچه گوگل دیسکاور

ریشه Google Discover به سال 2012 بازمی‌گردد. در آن زمان با نام «Google Now» شناخته می‌شد. ایده «Google Now» این بود که در طول روز اطلاعاتی را بدون دریافت ورودی از کاربران در اختیار آن‌ها قرار دهد. به عبارت دیگر، خود گوگل جستجوهای گوگل را برای شما انجام می‌داد. Google Now می‌توانست رویدادهای ورزشی آینده، مناسبت‌ها، شماره‌های پیگیری و موارد دیگر را به کاربر نشان دهد. رفته رفته، گوگل این محصول را حذف کرد و بسیاری از این ویژگی‌ها را به “Snapshot" منتقل کرد.

در نهایت، این ویژگی بیشتر به مقالاتی از سراسر وب منتهی شد و تحت عنوان «Google Feed» شناخته شد. هنگامی که گوگل فید به 800 میلیون کاربر فعال در ماه رسید، کیفیت آن ارتقا یافت و نام جدیدی به آن تعلق گرفت که همان Discover است.

اهمیت گوگل دیسکاور برای تولیدکنندگان محتوا

برای تولیدکنندگان محتوا، گوگل دیسکاور می‌تواند یک ابزار و محرک بسیار قدرتمند برای افزایش ترافیک وب سایت‌ها باشد. فیدهای Google Discover معمولاً حاوی ترکیبی از مقالات خبری و محتوای همیشه سبز (محتوای باکیفیت که برای کاربران ارزش ایجاد می‌کنند) هستند. در دیسکاور تاکید زیادی بر روی جلوه‌های بصری مانند عکاسی و فیلم وجود دارد. قبل از تغییر نام تجاری Google Discover، این برنامه دارای طرح‌بندی مبتنی بر متن بود که بیشتر شامل سرفصل‌ها، توضیحات متا و هر از گاهی نیز عکس‌ها و تصاویر می‌شد.

Discover ابزار هوشمندی است که بهترین یا به موقع‌ترین محتوا را مطابق با نیازها و علایق کاربران، بدون اینکه به دنبال آن باشند، ارائه می‌دهد. Discover همیشه به دنبال چیزهای جدید است. تا چندی پیش، گوگل استوری‌های وب را به فید اضافه می‌کرد. این واقعاً ویژگی مفیدی است، زیرا استوری‌های وب به دلیل فرمت موبایل محور، راهی عالی برای جلب نظر انواع خاصی از محتوا هستند.

گوگل همچنین در حال آزمایش ویژگی Following است که به کاربران امکان می‌دهد سایت شما را دنبال کنند تا محتوای جدید را در فید Discover خود ببینند. برای این کار، گوگل از فید RSS یا Atom وب سایت شما استفاده می‌کند، بنابراین مطمئن شوید که آن را به درستی فعال کرده و پیوند دهید.

حرکت گوگل از رشته ها به چیزها

در دو سال اخیر، گوگل به قول خودش «از رشته‌ها به چیزها» در حال حرکت بوده است. برای آن‌ها، جستجو دیگر وارد کردن یک پرس و جو در یک نوار جستجو که به یک صفحه ساده با ده پیوند آبی رنگ ختم شود نیست. امروزه جستجو تمام دنیا را در نظر می‌گیرد و حتی آن دنیا را به یک رابط تبدیل می‌کند.

گوگل دیسکاور بخش پرس و جو را از معادله حذف کرده و سیستم هوشمندی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا محتوای جدید را بر اساس فعالیت و علایق شما پیشنهاد کند. این یک روش کاملاً متفاوت برای یافتن و تجربه محتوا است. گوگل دیسکاور کمتر به متن و بیشتر بر تصاویر جذاب متکی است.

هدف Discover این است که شما را به چیزهای جدید، اما مرتبط وصل کند. حتی قبل از اینکه بفهمید به چیزی نیاز دارید، آن را در مقابل دیدگان شما قرار می‌دهد. زمان زیادی طول نمی‌کشد تا دیسکاور متوجه شود که شما به دنبال چیز دیگری هستید. مثلاً زمانی که تعطیلات خود را برنامه ریزی می‌کنید به شما پیشنهادات مرتبط ارائه می‌دهد. اقدامات و فعالیت‌های شما برای دیسکاور نشان دهنده تغییر در خواسته‌ها و نیازها است و مطابق با آن تغییرات، محتوای جدید، به موقع و همیشه سبز برای لذت بیشتر شما ظاهر می‌شوند.

گوگل دیسکاور شخصی است، بنابراین هر کسی تجربه خاص خود را با آن خواهد داشت. Discover حتی تجربه‌ای را که از یک موضوع دارید در نظر می‌گیرد. اگر تازه شروع به کشف یک موضوع کرده‌اید، محتوایی برای مبتدیان دریافت خواهید کرد. اگر پیشرفته‌تر باشید، چیزهای پیشرفته‌تری دریافت خواهید کرد. بنابراین هیچ راهی برای وادار کردن همه به خواندن یک مقاله وجود ندارد زیرا همه به طور همزمان به دنبال آن نیستند یا همزمان به آن علاقه مند نشده‌اند. اما، به محض اینکه یک خواننده با کلیک بر روی یک مقاله به برند یا محتوای آن علاقه نشان داد، باید منتظر راهی شدن به دیسکاور باشد!

Google Discover چگونه کار می‌کند؟

هنگامی که گوگل قصد خود را برای تغییر نام تجاری Google Feed به Google Discover فاش نمود، اعلام کرد که این انتقال را در یک فرآیند تغییر سه لایه‌ای انجام خواهد داد. یکی از این تغییرات شامل حرکت از پرس و جو به ارائه روشی بدون پرس و جو برای به دست آوردن اطلاعات مرتبط بود. با اینکه Google Discover عملکردی مشابه Google Feed دارد، برخی به روز رسانی‌های مهم از زمان اجرای آن اعمال شده است.

اول، درک این نکته مهم است که نحوه ارائه محتوا توسط گوگل تقریبا به همان سبک و سیاق قبل باقی مانده است. موتور جستجوی گوگل به نمایش محتوا بر اساس سابقه جستجوی شخصی کاربر و همچنین برخی از الگوریتم های گوگل ادامه می‌دهد. با Google Discover، کاربر هر چه بیشتر با برنامه تعامل داشته باشد، با محتوای مرتبط‌تری مواجه می‌شود. برخی از تفاوت های اصلی Google Discover و Google Feed عبارتند از:

  • نام: همانطور که قبلاً ذکر شد، Google Discover نام جدیدی در طول بازسازی دریافت کرد. گوگل اعلام کرده است که نام جدید، رسالت خود را برای ارائه محتوای تازه و جذاب به کاربران بهتر منعکس می‌کند.
  • ظاهر: بازطراحی دیسکاور ظاهری کاملاً جدید به آن داد که از نظر بصری جذاب‌تر است. کاربران متوجه سرصفحه‌های موضوعات جدید و نماد Discover می‌شوند. هنگامی که کاربران روی سرصفحه‌ها کلیک می‌کنند، گزینه‌ای برای دنبال کردن آن به عنوان علایق خود دارند.
  • محتوای به روز شده: گوگل همواره به افزودن محتوای جدید به صفحه Discover خود ادامه می‌دهد. Google Feed بیشتر محتوای مرتبط با اخبار را ارائه می‌کرد. با این حال، در حال حاضر، گوگل محتوای همیشه سبز را برای علاقه مند نگه داشتن کاربران دخیل کرده است.
  • کنترل بیشتر: یکی دیگر از به‌روزرسانی‌هایی که بسیاری از کاربران از آن لذت می‌برند، کنترل بیشتر بر آنچه می‌بینند است. اگر به پایین هر کارت نگاه کنید، یک نماد کنترل وجود دارد که کاربران می‌توانند روی آن کلیک کنند تا به Google اطلاع دهند که می‌خواهند بیشتر یا کمتر در مورد آن موضوع خاص محتوا ببینند.
  • راحتی: گوگل دیسکاور به جای اینکه فقط در برنامه‌های تلفن همراه گوگل در دسترس باشد، حالا در صفحه اصلی نیز در دسترس است. با در دسترس بودن Discover در مرورگر گوگل همه تلفن‌های همراه، کاربران می‌توانند به راحتی با موضوعات سرگرم کننده در فید خود تعامل داشته باشند.
  • سئو: بسیاری از کسب و کارها دریافته‌اند که گوگل دیسکاور نقش کلیدی در استراتژی سئوی آن‌ها ایفا می‌کند. با این حال، قبل از اینکه گوگل یک محتوا را در Discover نمایش دهد، آن محتوا باید دستورالعمل‌های خاصی را رعایت کند.

چرا گوگل دیسکاور برای سئو مهم است؟

بیشتر افراد می‌دانند که سئو یکی از مؤلفه‌های مهم تولید محتوا است، با این حال بسیاری از کسب و کارها آنقدر که باید بر گوگل دیسکاور تمرکز نمی‌کنند. Google Discover برای سئو مهم است زیرا یکی از جنبه‌های اصلی جستجوی گوگل است که به کاربران امکان می‌دهد در موضوعاتی که برایشان مهم است به‌روز بمانند.

این مطلب پیشنهاد می شود :  برقراری ارتباط بین زبان بدن و فن بیان یعنی افزایش فروش

کاربران این فرصت را دارند تا داده‌های جدید موجود در قالب انواع محتوا، مانند وبلاگ‌ها و ویدیوها را کشف کنند. Discover همچنین قابلیت‌های خود را فقط به نمایش محتوای جدید محدود نمی‌کند، بلکه اجازه می‌دهد هر مقاله را بدون در نظر گرفتن تاریخ انتشار پست کنید.

Discover بخش مهمی از هر استراتژی محتوایی است زیرا ویژگی گزارش دهی آن در کنسول جستجو به کسب و کارها امکان می‌دهد تجزیه و تحلیل عملکرد محتوای خود را ببینند. دسترسی به این داده‌ها می‌تواند به کسب و کارها کمک کند تا محتوای خود را بهتر سئو کنند، در موتورهای جستجو رتبه بالاتری کسب کنند و شانس حضور در Google Discover را افزایش دهند.

چگونه محتوای خود را وارد گوگل دیسکاور کنیم؟

چگونه محتوای خود را وارد گوگل دیسکاور کنیم؟

هر محتوایی واجد شرایط قرار گرفتن در گوگل دیسکاور نیست. برای دیده شدن در دیسکاور، رویه‌های خاصی وجود دارد و باید برای افزایش شانس ظاهر شدن در فید دیسکاور تلاش کرد. دستورالعمل‌های گوگل وبمستر آنچه را که گوگل از وب‌سایت‌ها انتظار دارد مشخص می‌کند. حداقل، یک وب‌سایت باید در گوگل ایندکس شود، تأیید بگیرد و با سیاست‌های محتوای Google News منطبق باشد.

وارد شدن به گوگل دیسکاور شباهت زیادی با اصول سئو دارد. در واقع، تمام اصول اولیه سئو اعمال می‌شود. به علاوه، باید نگاه کلی نگر به سئو داشته باشید. شما باید محتوای عالی داشته باشید که برای مخاطبان مناسب نوشته شده باشد. ضمنا، باید یک وب سایت عالی داشته باشید که تجربه کاربری فوق العاده‌ای را ارائه دهد. با این حال، برخی از مواردی را که باید در نظر داشته باشید بررسی می‌کنیم.

محتوای عالی تولید کنید

گوگل دیسکاور محتوا را برای انتشار تصادفی انتخاب نمی‌کند، بلکه وب را برای محتوای باکیفیت، جذاب و جالب جستجو می‌کند و محتوایی را نمایش می‌دهد که تجربه کاربری خوبی ارائه کند. به همین دلیل، برای کسب و کارها مهم است که بیش از هر چیز، محتوای وبلاگ عالی تولید کنند.

البته، کسب و کارها محبور نیستند برای دستیابی به جایگاه در فید Google Discover خودشان محتوا بنویسند. در عوض، آن‌ها می‌توانند تولید محتوا را به نویسندگان مستقل حرفه‌ای برون سپاری کنند که در ازای پرداخت، محتوای اصیل و باکیفیت ارائه می‌دهند.

از آنجایی که گوگل به دنبال وب سایت‌هایی است که محتوای وبلاگ خود را به طور منظم منتشر می‌کنند، ایجاد یک رابطه بلندمدت با تولیدکنندگان محتوا کلید موفقیت است. پست کردن منظم محتوا شانس کسب و کارها برای دیده شدن در فید Discover را افزایش می‌دهد.

به موقع بنویسید و منتشر کنید

Discover می‌تواند محتوا را در یک لحظه کشف کند و این برای محتواهای خبرساز نیز صدق می‌کند. محتوای خود را به موقع تولید و منتشر کنید تا شانس بیشتری برای موفقیت در Discover داشته باشید. به ترندها و موضوعات پرطرفدار یا موضوعات محبوب در حوزه یا صنعت خود نگاه کنید و در مورد آن‌ها بنویسید. همچنین اگر به یک رویداد یا مناسبتی نزدیک می‌شوید که احتمال افزایش جستجوها در مورد آن زیاد است، حتما درباره آن یک محتوای همیشه سبز تولید کنید.

فالوور جذب کنید

هنگامی که محتوای یک کسب و کار وارد گوگل دیسکاور شد، مهم است که برای حفظ و باقی ماندن محتوا در دیسکاور اقداماتی انجام شود. کسب و کارها باید مرتباً به مخاطبان خود یادآوری کنند که آن‌ها را در Google Discover دنبال کنند. Discover به کاربران اجازه می‌دهد تا تعیین کنند که چه موضوعات و برندهایی را می‌خواهند دنبال کنند. وقتی کاربران یک برند خاص را دنبال می‌کنند، به گوگل می‌گویند که از آن محتوا یا موضوع لذت برده‌اند و دیسکاور محتواهای بیشتری از این برند نمایش می‌دهد.

وقتی کاربر یک برند را دنبال می‌کند، گوگل هر بار که محتوای جدیدی از آن برند خاص پست می‌شود به او اطلاع می‌دهد. این فرآیند می‌تواند به افزایش تعامل و جذب خوانندگان جدید به آن وبلاگ کمک کند. هرچه افراد بیشتری یک وبلاگ خاص را به علایق Discover خود اضافه کنند، گوگل بیشتر می‌فهمد که محتوای آن وبلاگ با خواسته مخاطبان مرتبط است.

اعتمادسازی کنید

ایجاد اعتماد در بین خوانندگان یک راه عالی برای بهینه سازی برای گوگل دیسکاور است. اگرچه راه‌های زیادی برای ایجاد اعتماد وجود دارد، اما رسانه های اجتماعی یکی از موثرترین روش‌ها تلقی می‌شوند. وقتی کسب و کارها بتوانند افراد را ترغیب به لایک کردن، نظر دادن و به اشتراک‌گذاری محتوایشان کنند، می‌توانند اعتماد مخاطبان را افزایش دهند و سئوی سایت خود را بهبود ببخشند. هرچه یک محتوا بیشتر در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود، سیگنال‌های اجتماعی بیشتری تولید می‌شود که محبوبیت برند را به همراه می‌آورد و محتوای آن‌ها را بالاتر می‌برد.

به این دلایل، جلب اعتماد خوانندگان روشی مؤثر برای گوگل است زیرا محتوا را به‌عنوان یک منبع قابل اعتماد تشخیص می‌دهد و شانس نشان‌ دادن برند در فید Discover افزایش می‌یابد. با این حال، واداشتن مردم به لایک کردن، نظر دادن و به اشتراک گذاری یک پست به معنای ایجاد محتوایی است که مردم واقعاً مایل به خواندن آن هستند. لازمه این امر تولید محتوای برجسته و چشمگیر است؛ محتوایی که به راحتی در سایر نقاط وب در دسترس نباشد.

تعاملات اجتماعی را افزایش دهید

راه بعدی برای بهینه سازی محتوا برای گوگل دیسکاور شامل افزایش تعاملات فیدهای رسانه های اجتماعی می‌شود. همانطور که قبلا ذکر شد، سیگنال‌های رسانه های اجتماعی می‌توانند تأثیر مثبتی بر سئو داشته باشند. وقتی کسب و کارها اقدامات لازم را برای بهبود تعامل فید رسانه های اجتماعی خود انجام می‌دهند، می‌توانند شانس خود را برای حضور در فید Discover به شدت افزایش دهند.

این مطلب پیشنهاد می شود :  استانداردترین ساختار محتوا برای سئو | جزئیات محتوای متنی

هرچه تعداد لایک‌ها، نظرات و اشتراک گذاری‌های یک وبلاگ بیشتر باشد، با افزایش سطح تعامل رتبه بالاتری نیز به دست خواهد آورد. یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش تعامل اجتماعی، ایجاد و انتشار محتوای مفید و به طور منظم است. وبلاگ‌های مرتبط و همیشه سبز راه اندازی شده‌اند تا ترافیک ثابتی را هدایت کنند.

پست‌های یک وبلاگ باید در کانال‌های مختلف به اشتراک گذاشته شوند تا بازدیدکنندگان بیشتری به وب سایت جذب شوند. کسب‌ و کارها همچنین باید به دنبال‌کنندگان خود بگویند که محتوا را با دوستان خود در سراسر وب به اشتراک بگذارند و آن‌ها را تشویق کنند که نظرات خود را بنویسند.

سایت خود را برای AMPها بهینه کنید

سرعت یک عامل تعیین کننده در رتبه بندی گوگل است و یک راه عالی برای دستیابی به رتبه بهتر در گوگل، بهینه سازی سرعت لود شدن صفحات وب سایت است. AMP یا صفحات موبایل شتاب‌یافته قابلیتی است که به کاربران اجازه می‌دهد تا صفحات یک وب سایت را تقریباً فوری و بدون معطلی در هر دستگاهی، از جمله رایانه رومیزی، لپ تاپ، تبلت و تلفن‌های هوشمند باز کنند. این موضوع منجر به تجربه کاربری لذت‌بخش‌تری می‌شود.

هرچه یک صفحه سریع‌تر بارگذاری شود، رضایت کاربران از وب سایت بیشتر می‌شود. در مقابل، صفحات وبی که کند هستند احتمال اینکه کاربر از آن خارج شود و به وب سایت رقیب مراجعه کند بیشتر می‌شود. سرعت بارگذاری آهسته وب سایت‌ها شانس کسب و کارها را برای رتبه بندی در SERP و انتشار در Google Discover کاهش می‌دهد. ویژگی گزارش Discover گزینه‌های مقایسه‌ای برای نمایش عملکردهای AMP و غیرAMP ارائه می‌دهد.

به طور خلاصه، بهینه سازی وب سایت‌ها برای AMPها می‌تواند تجربه بهتری برای کاربران فراهم کند و شانس یک کسب و کار را برای نمایش در فید Discover افزایش دهد.

روی عناصر بصری تمرکز کنید

یکی از بزرگ‌ترین تفاوت‌های گوگل دیسکاور با طرح‌های قبلی مانند Feed استفاده از عناصر بصری باکیفیت است. گوگل تاکید بیشتری بر عکس‌ها و ویدئوها در اپلیکیشن Discover دارد. بنابر آمارهای اعلام شده از سایت هاب اسپات، 87 درصد از بازاریاب‌های محتوای ویدیویی گزارش کرده‌اند که ارتباط مستقیمی بین ترافیک وب و انتشار ویدئو وجود دارد.

کیفیت تصاویر نیز نقش عمده‌ای در اثربخشی آن‌ها دارد. عکس‌ها و فیلم‌ها باید واضح باشند و به خوبی محتوایی را که به تصویر کشیده می‌شوند منعکس کنند. در بهترین حالت، عکس‌ها باید حداقل 1200 پیکسل عرض داشته باشند، زیرا گوگل عکس‌های با کیفیت بالا را برای نمایش در Discover الزامی می‌داند. برای بهینه سازی پست‌های وبلاگ استفاده از انواع تصاویر مانند اینفوگرافیک، GIF، اسکرین شات، میم، نقل قول و تصاویر مبتنی بر داده را در نظر بگیرید. خوشبختانه، صدها سرویس عکاسی استوک وجود دارد که یافتن تصاویر با کیفیت بالا را برای تقریباً هر موضوعی که قابل تصور باشد آسان می‌کنند.

منطبق با بهترین الگوهای سئو پیش بروید

یکی از راه‌های جلب توجه گوگل دیسکاور این است که از بهترین الگوها و شیوه‌های اولیه سئو پیروی کنید. این الگوها برای کمک به بهبود تجربه کاربری و هدایت ترافیک به وب سایت طراحی شده‌اند. کسب و کارها باید به خاطر داشته باشند که کاربران در صورتی مجددا به یک وب سایت بازخواهند گشت که در نوبت اول تجربه خوبی حاصل کرده باشند. پیروی از بهترین الگوهای سئو باعث می‌شود که یک صفحه نه تنها رتبه خوبی به دست آورد، بلکه انتظارات کاربران را نیز برآورده کند.

برخی از بهترین الگوهای سئو عبارتند از: سرعت بهبود یافته سایت، سایت‌های سازگار با موبایل (ریسپانسیو) و وب‌سایت‌هایی که با گواهی SSL ایمنی آن‌ها تضمین شده است. دریافت گواهی SSL به کسب و کارها این امکان را می‌دهد که URL خود را از HTTP به HTTPS که یک سیگنال رتبه بندی گوگل است تغییر دهند.

اطمینان حاصل کنید که صفحات شما قابل خزیدن هستند

اگر گوگل نتواند یک صفحه وب را پیدا کند، مطمئناً نمی‌تواند آن را در فید Discover منتشر کند. اطمینان حاصل کنید که همه صفحات وب شما برای بات‌ها گوگل قابل خزیدن هستند. با این کار ایندکس شدن سریع هر صفحه را برای Google آسان‌تر می‌کنید. همین مرحله به ظاهر ساده یک مرحله ضروری برای نمایش در Discover است.

چندین راه برای ترغیب کردن گوگل به سریع‌تر ایندکس کردن صفحات یک وب سایت وجود دارد. از ایجاد نقشه سایت XML برای تمام صفحات وب سایت خود شروع کنید. نقشه سایت داده‌های ارزشمند، به‌روزرسانی‌های صفحات جدید و سایر اطلاعات کلیدی را برای گوگل فراهم می‌کند تا بتواند سریع‌تر در وب‌سایت بخزد و صفحات آن را فهرست کند. همچنین، می‌توانید از ابزارهای دیگری مانند Yoast یا Google Search Console استفاده کنید تا از قابل خزش بودن صفحات وب خود مطمئن شوید.

سیاست های انتشار پست گوگل را بررسی کنید

گوگل فاش کرده است که پیروی از خط مشی‌ها و سیاست‌های انتشار محتوا برای وب سایت‌هایی که می‌خواهند در گوگل دیسکاور ظاهر شوند ضروری است. این بدان معناست که همه پست‌های وبلاگ، پست‌های خبری و سایر انواع محتوا باید از دستورالعمل‌های Google News و همچنین دستورالعمل‌های Google Webmaster پیروی کنند. کسب و کارها باید این دستورالعمل‌ها را به دقت بررسی کنند و اگر می‌خواهند در فیدهای دیسکاور نمایش داده شوند باید اطمینان حاصل کنند که هر قسمت از محتوایی که ایجاد می‌کنند مطابق با این دستورالعمل‌ها است.

دلیل ایجاد این دستورالعمل‌های سخت‌گیرانه، بهبود تجربه کاربری است. محتوایی که با سیاست‌های انتشار پست گوگل مطابقت دارد به احتمال زیاد به جستجوگران کمک می‌کند تا محتوای مورد نظر خود را سریع‌تر پیدا کنند. برای رعایت این دستورالعمل‌ها، محتوا باید بکر، اصیل، هدفمند و تازه باشد و به درخواست کاربر پاسخ دهد. اگر یک محتوای قدیمی را بازنشر می‌دهید، باید به خاطر داشته باشید که آن را با ایده‌های جدید به‌روزرسانی کنید.

به GMB (گوگل مای بیزینس) وصل شوید

اگر کسب و کاری هنوز یک صفحه Google My Business (GMB) ایجاد نکرده است، هیچ زمانی بهتر از الان برای تکمیل این کار ضروری وجود ندارد. «گوگل برای کسب و کار من» فهرستی است که توسط گوگل ایجاد شده است تا نتایج را بر اساس پرس و جوهای کاربران ارائه دهد. بسیاری از مردم برای یافتن کالاها یا خدمات به اینترنت متکی هستند و GMB می‌تواند آن‌ها را با کسب و کارهای محلی که این خدمات را ارائه می‌دهند مرتبط کند. همچنین، GMB شرحی از کسب و کار و نیز اطلاعات تماس مانند آدرس‌، شماره تلفن‌ها و وب سایت‌ آن کسب و کار را ارائه می‌دهد.

این مطلب پیشنهاد می شود :  چگونه از محتوای حمایت شده درآمد کسب کنیم؟

کسب‌ و کارهایی که در «گوگل برای کسب‌وکار من» حضور دارند، شانس بیشتری برای ظاهر شدن در گوگل دیسکاور دارند. هدف اصلی گوگل این است که بهترین و مرتبط‌ترین پاسخ‌ها را مطابق با درخواست کاربران به آن‌ها معرفی کند. گوگل هنگام تصمیم‌گیری درباره محتوایی که باید در Discover نمایش داده شود، به طیف گسترده‌ای از داده‌ها مانند ریچ اسنیپت‌ها، پنل‌های گراف دانش و کاروسل‌های تصویر نگاه می‌کند.

محتوای همیشه سبز منتشر کنید

هرکسی که با سئو سروکار داشته باشد، احتمالاً اصطلاح محتوای همیشه سبز را شنیده است. محتوای همیشه سبز به محتوای سئو شده‌ای اشاره دارد که همیشه تازه باقی می‌ماند و با خواسته و نیاز خوانندگان مرتبط است. چیزی که محتوای همیشه سبز را بسیار ارزشمند می‌کند این است که پایدار و طولانی مدت در نظر گرفته می‌شود و روزها، هفته‌ها، ماه‌ها و احتمالاً سال‌ها مرتبط خواهد ماند.

تولید و انتشار محتوای همیشه سبز برای کسب و کارهایی که می‌خواهند در Google Discover جایگاهی کسب کنند ضروری است. این به این دلیل است که Discover همیشه ترکیبی از محتوای جدید و همیشه سبز را بر اساس تاریخچه جستجو و ترجیحات کاربر در اختیار کاربران قرار می‌دهد. همچنین مشخص شده است که انتشار محتوای همیشه سبز باعث جذب خوانندگان، افزایش ترافیک و بهبود تجربه کاربری می‌شود. هنگامی که یک پست در Discover قرار گرفت، همچنان در فید نمایش داده می‌شود و ترافیک ارگانیک را به وب سایت هدایت می‌کند.

به علایق خوانندگان توجه کنید

همه محتواها آن چیزی را که گوگل برای انتشار در دیسکاور جستجو می‌کند ندارند. در واقع، گوگل اغلب به دنبال محتوایی است که به شدت احساسی باشد و علایق منحصر به فرد خواننده را برآورده کند. نمونه‌هایی از محتوای بسیار احساسی شامل وبلاگ‌هایی درباره افراد مشهور که درخواست طلاق می‌دهند، رسوایی‌های اخلاقی، نمادهای رتبه‌بندی x، مصرف مواد مخدر، مشاوره ایجاد رابطه، عکس‌های رسواکننده، مرگ شخصیت‌های سیاسی و موضوعات مشابهی است که برای تأثیرگذاری بر احساسات خواننده طراحی شده‌اند.

هنگام تولید محتوا برای یک وبلاگ یا وب سایت، مهم است که به علایق خواننده توجه کنید و در نظر بگیرید که او ممکن است هنگام خواندن محتوا چه فکر یا احساسی داشته باشد. اگر محتوای شما احساسات خواننده را برنمی‌انگیزد، برای جذب خوانندگان به ارزیابی مجدد موضوع یا تغییر تیتر آن بیشتر فکر کنید.

روی عناوین کلیک خور محتاط باشید

یک تصور غلط رایج وجود دارد که استفاده از عناوین کلیک خور یا به اصطلاح تله کلیک (clickbait) به کسب و کارها کمک می‌کند تا برای گوگل دیسکاور بهینه شوند. اگرچه درست است که عناوین تله کلیک می‌توانند مخاطبان بیشتری را جذب کنند، زیرا این عناوین جذاب‌تر هستند، اما گوگل کاملاً روشن کرده است که اجازه استفاده از تله کلیک به‌خصوص در Discover را نمی‌دهد. در عوض، گوگل توصیه می‌کند از عناوینی استفاده کنید که ماهیت محتوای آن صفحه را منعکس می‌کند و به هیچ وجه از تله کلیک یا تاکتیک‌های دیگری که برای دستیابی به تعامل نادرست یا گمراه کردن کاربران طراحی شده‌اند استفاده نکنید.

اجازه دهید برای روشن‌تر شدن موضوع تعریف دقیق‌تری از تله کلیک یا clickbait ارائه دهیم. تله کلیک یا clickbait به محتوایی اطلاق می‌شود که به طور خاص برای جلب توجه یا تشویق افراد به کلیک بر روی یک لینک خاص در یک صفحه وب نوشته شده است. برخی از کسب و کارها از تله کلیک سواستفاده می‌کنند تا بیشترین تعداد کلیک ممکن را دریافت کنند و درآمد تبلیغاتی خود را افزایش دهند. مشکل عناوین clickbait این است که بسیاری از کسب و کارها به کلیک گرفتن بیشتر از تولید محتوای باکیفیت اهمیت می‌دهند.

سرفصل های محتوا را سوالی بنویسید

راه دیگری که کسب و کارها می‌توانند شانس خود را برای کسب جایگاه در Discover افزایش دهند این است که سرفصل های محتوا را به صورت سوالی مطرح کنند. مشخص شده است که سرفصل‌ها (تگ‌های H2 و H3) که در قالب سوال نوشته می‌شوند باعث افزایش نرخ کلیک (CTR) در Discover می‌شوند. سال‌ها است که بازاریاب‌های دیجیتال به دلایل خوبی مطالب را با سوالاتی که در سرفصل‌ها مطرح می‌شوند منتشر می‌کنند. این نوع سرفصل‌ها افراد را تشویق می‌کنند تا برای یافتن پاسخ سؤالات مهم، کلیک یا اسکرول کنند.

طرح سؤالات در سرفصل‌ها می‌تواند به نفع سئو نیز باشد، زیرا بسیاری از پرس و جوها در موتورهای جستجو در قالب سؤال مطرح می‌شوند. هنگامی که کاربر برای یافتن اطلاعات به موتور جستجو مراجعه می‌کند، اغلب این پرس و جو را به عنوان یک سوال می‌نویسد، مثلا "پشه ها روزها کجا می‌روند؟" هنگامی که یک کسب و کار محتوایی را مرتبط و منطبق با یک جستجو تولید می‌کند، به احتمال زیاد در موتورهای جستجو و احتمالاً در Discover رتبه بالاتری می‌گیرد.

برای مخاطب نیچ مطلب بنویسید

هنگام جستجوی محتوا برای نمایش در دیسکاور، گوگل به دنبال چیزهای مختلفی است، مانند توانایی یک وب سایت برای ایجاد محتوایی که دقیقاً علایق کاربران را هدف قرار دهد. منظور از نیچ (niche) یا مخاطب نیچ علایق و موضوعات بسیار خاص و ویژه‌ای است که ممکن است یک مخاطب خاص در جستجوی آن باشد.

محتوای نیچ نیز به محتوایی اشاره دارد که برای آن مخاطب خاص تولید شده است تا نتایج خاصی را به همراه داشته باشد. توسعه پست‌های نیچ می‌تواند به عنوان یک ابزار موثر برای ایجاد ارتباط طولانی مدت با مخاطبان یا مشتریان عمل کند. محتوای نیچ همچنین می‌تواند تلاش‌های سئو را بهبود ببخشد، به سرنخ‌های (لیدها) مطلوب‌تری دسترسی ایجاد کند و به کسب و کارها کمک کند تا در بین رقبا برجسته شوند.

هنگام تولید محتوا برای موضوعات خاص و نیچ، مهم است که مخاطب را خوب بشناسید و بدانید که آن‌ها به دنبال چه چیزی هستند. محتوایی ایجاد کنید که خواندن آن آسان و جذاب باشد و خواننده را تشویق کند که برای کسب اطلاعات بیشتر باز هم به وبلاگ شما برگردد.

با گوگل دیسکاور بیشتر دیده شوید

با گوگل دیسکاور بیشتر دیده شوید

ظاهر شدن در Google Discover یک راه عالی برای بیشتر دیده شدن کسب و کار شما و افزایش ترافیک ارگانیک به وب سایت شما است. گوگل دیسکاور با میلیون‌ها کاربر که ماهانه از پست‌های آن بازدید می‌کنند، به کسب و کارها این فرصت را می‌دهد تا نام تجاری خود را در آنجا معرفی کنند و اطلاعات مفید و مربوط به صنعت و حوزه فعالیت منحصر به فرد خود را به اشتراک بگذارند.

درک نحوه عملکرد گوگل دیسکاور و ارتباط آن با سئو نقش کلیدی در نمایش یا عدم نمایش یک صفحه وب در دیسکاور دارد. برای کسب و کارهایی که می‌خواهند فرصتی برای حضور در گوگل دیسکاور را داشته باشند، همکاری با یک آژانس دیجیتال مارکتینگ، مثل گروه منتاپلاس وب گزینه خوب و هوشمندانه‌ای است. اگر همچنان نیاز به مشاوره و راهنمایی در زمینه های گوناگون آموزش دیجیتال مارکتینگ دارید، کارشناسان ما در در خدمت شما هستند.

منبع: https://www.321webmarketing.com/ - https://yoast.com/

اشتراک گذاری :

مشاوره تلفنی

مشاوره

در صورت نیاز به مشاوره می توانید فرم را تکمیل نمایید و یا با ما در ارتباط باشید.

مشاوره تلفنی

09231012812

در صورت نیاز به مشاوره می‌توانید فرم را تکمیل نمایید و با ما در ارتباط باشید.