در طول زمان، فناوری به پیشرفت خود ادامه داده و منجر به تغییر ترندها در هر صنعتی شده است. صنعت بانکداری و مالی نیز با رشد روزافزون بانکداری موبایلی یکی از صنایعی است که همیشه در حال تغییر است. مردم دیگر نیازی ندارند برای انجام امور بانکی منتظر باز شدن بانک‌ها باشند. این صنعت با گسترش همه‌گیری کووید-۱۹ دستخوش تغییرات بیشتری شده است. در این مدت، اپلیکیشن‌های پرداخت با موبایل نرخ تعامل بالایی با کاربران داشته‌اند.

امروزه، تقریباً هر کاربر تلفن همراه حداقل یک اپلیکیشن پرداخت را روی گوشی تلفن خود نصب کرده است تا هر روز کارهای مختلفی را انجام دهد. در حالی که اکثر این کاربران از نسل‌های جوان هستند، افراد بیشتری از هر نسلی این اپلیکیشن‌ها را نصب و استفاده می‌کنند. در حال حاضر، اپلیکیشن‌های بانکی و مالی چند نسلی هستند و به صورت جهانی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

برای اینکه درک بهتری از بازار اپلیکیشن‌های پرداخت با موبایل داشته باشید، در این مقاله داده‌های آماری جالبی ارائه شده که بهتر است برای کار در این صنعت در نظر بگیرید. بر اساس این داده‌ها، می‌توانید بهتر بسنجید که چگونه با استفاده از استراتژی بازاریابی موبایلی (mobile marketing) در کارتان پیشرفت کنید.

۱.      بازار اپلیکیشن‌های موبایل در سال ۲۰۲۲ احتمالاً تا ۴۳۷/۸۰ میلیارد دلار درآمد تولید خواهد کرد

بازار اپلیکیشن‌های موبایل به رشد خود ادامه می‌دهد و در حالی که درآمد پیش‌بینی‌شده برای اپلیکیشن‌های موبایل در سال جاری هنوز به درآمد سال گذشته نرسیده، همچنان پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال ۲۰۲۲ صدها میلیارد دلار درآمد داشته باشد. با افزایش استفاده از دستگاه‌های تلفن همراه و اتکا به آن‌ها، ما همچنان به سمت عصر دیجیتال در حرکت هستیم. در نتیجه، مردم مایلند بیشتر و بیشتر برای اپلیکیشن‌های موبایل هزینه کنند، زیرا تقریباً برای هر کار روزانه، از جمله مدیریت امور مالی خود، به آن‌ها وابسته هستند.

علاوه بر افزایش استفاده از اپلیکیشن‌ها، حوزه تکنولوژی با استفاده از فناوری اینترنت اشیا (IoT) و هوش مصنوعی (AI) بیش از هر زمان دیگری به پیشرفت خود ادامه می‌دهد. با توسعه اپلیکیشن‌های بانکی و مالی، گذار این صنعت خاص نیز به عصر دیجیتال با موفقیت انجام شده است.

بر اساس داده‌های آماری، کل درآمد در بازار اپلیکیشن‌های موبایل در سال جاری احتمالاً به ۴۳۷/۸۰ میلیارد دلار خواهد رسید. علاوه بر این، درآمد خرید درون برنامه‌ای (IAP) به ۲۰۲/۹۰ میلیارد دلار پیش‌بینی می‌شود. انتظار می‌رود، سالانه کل درآمد شاهد رشد ۶/۵۸ درصدی باشد، به این معنی که بازار احتمالاً تا سال ۲۰۲۶ به ۵۶۵ میلیارد دلار خواهد رسید.

در طول همه‌گیری، بسیاری از مردم ترجیح می‌دادند زمان بیشتری را در سایت‌ها و اپلیکیشن‌های پرداخت موبایلی صرف کنند تا تراکنش‌های خود را از راه دور انجام دهند. در حالی که با افزایش تعداد افراد واکسینه‌شده، با تغییر دستورات ماسک زدن و سایر مقررات، شدت تأثیرات همه‌گیری کاهش یافته، همه‌گیری تغییرات دائمی را به همراه داشته است. تعداد بیشتری از کاربران اپلیکیشن‌های موبایل ارزش استفاده از راه حل‌های موبایلی برای دستیابی به اهداف بی‌شمار و انجام بسیاری از وظایف روزانه را درک کرده‌اند. همین موضوع باعث شده است آن‌ها پس از دوران همه‌گیری نیز تمایل بیشتری به ادامه این روند نشان دهند.

۲.      از هر ۱۰ کاربر موبایل، ۶ نفر اپلیکیشن‌های پرداخت با موبایل را به وب سایت‌ها ترجیح می‌دهند

با پیشرفت فناوری و تغییر بسیاری از جنبه‌های بانکداری مبتنی بر اپلیکیشن، مردم بیش از هر زمان دیگری در زندگی روزمره خود به اپلیکیشن‌های مالی و بانکی متکی هستند. اکنون کاربران کمتری هنگام وارد کردن اطلاعات مربوط به امور مالی در دستگاه‌های تلفن همراه خود نگران امنیت داده‌های‌شان هستند. علیرغم خطرات همیشگی دزدی هویت، نشت داده‌ها و سایر فعالیت‌های مخرب، بسیاری از اپلیکیشن‌ها در تلاش برای مبارزه با آن‌ها اقداماتی را برای بهبود سیاست‌های امنیتی و حفظ حریم خصوصی خود انجام داده‌اند. به این ترتیب، کاربران مانند روزهای اولیه بانکداری موبایلی نیازی به نگرانی در مورد داده‌های خود ندارند.

به دلیل افزایش اعتماد به اپلیکیشن‌های پرداخت با موبایل، آمارهای گوگل نشان می‌دهد که از هر ۱۰ کاربر تلفن همراه، ۶ نفر ترجیح می‌دهند به جای وب سایت‌ها و سایر پلتفرم‌ها از اپلیکیشن‌ها برای مدیریت حساب‌های خود استفاده کنند. یکی از دلایل اصلی این روند افزایشی این است که اپلیکیشن‌های پرداخت با موبایل هفت روز هفته دسترسی ۲۴ ساعته را به کاربران ارائه می‌دهند. به این ترتیب، کاربران برای انجام یا دریافت هیچ‌گونه پرداختی نیازی به ارتباط مستقیم با بانک خود ندارند.

به لطف توسعه و یکپارچگی اپلیکیشن‌های مالی، کاربران به‌‌راحتی می‌توانند تقریباً هر کاری را از خانه خود انجام دهند، از خرید در پلتفرم‌های تجارت الکترونیک گرفته تا رزرو هتل یا بلیط. علاوه بر این، استفاده از این اپلیکیشن‌ها برای افراد در هر سنی به صورت فزاینده‌ای آسان شده است و دسترسی را به حداکثر می‌رساند. کاربران برای استفاده از اپلیکیشن‌های پرداخت با موبایل نیازی به دانش فنی ندارند، زیرا تنها کافی است که اپلیکیشن‌ها را نصب کرده، ثبت نام کنند و شروع به استفاده از آن‌ها کنند.

۳.    تقریبا ۹۰٪ از کاربران از اپلیکیشن‌های پرداخت با موبایل برای مشاهده موجودی حساب خود استفاده می‌کنند

آنچه که ممکن است برای بسیاری تعجب‌آور باشد این است که مردم عمدتاً از اپلیکیشن‌های پرداخت با موبایل برای پرداخت صورتحساب یا انتقال وجه استفاده نمی‌کنند، زیرا این اقدامات برای آن‌ها در درجه بعدی اهمیت قرار دارد. در مقابل، یکی از دلایل کلیدی استفاده مردم از این اپلیکیشن‌ها، بررسی موجودی حسابشان است. مردم می‌خواهند بدانند چقدر موجودی در اختیار دارند و اغلب می‌خواهند اطمینان حاصل کنند که منابع مالی کافی را به صورت روزانه در اختیار داشته باشند. بر اساس گزارش‌های اخیر، ۹۰ درصد از مردم از اپلیکیشن‌های پرداخت با موبایل برای بررسی موجودی حساب خود استفاده می‌کنند، در حالی که ۷۹ درصد تراکنش‌های اخیرشان را مشاهده می‌کنند.

یکی از دلایل این درصد بالا و چک کردن مکرر موجودی این است که مسلماً ساده‌ترین کار در اپلیکیشن‌های پرداخت با موبایل است. تنها کاری که مردم باید انجام دهند این است که اپلیکیشن را دانلود کرده و موجودی خود را در داشبورد مشاهده کنند. دلیل دیگر مربوط به امنیت است – کاربران هنوز هم گهگاه نگران امنیت داده‌ها و امور مالی خود هستند. این موضوع آن‌ها را وادار می‌کند که به صورت مکرر موجودی خود را برای مشاهده هرگونه تراکنش مشکوک یا تغییر حساب بررسی کنند.

۴.     ۹۷ درصد از نسل جدید و ۸۹ درصد از کل مصرف‌کنندگان به اپلیکشن‌های پرداخت با موبایل متکی هستند

اپلیکیشن‌های پرداخت با موبایل با گذشت زمان و تداوم پیشرفت تکنولوژی به تکامل خود ادامه می‌دهند. در نتیجه، بانک‌ها و مؤسسات مالی مختلف به تدریج تعامل با تلفن همراه را برای ارائه خدمات مالی خود انتخاب کرده‌اند. این شرکت‌ها اهمیت بانکداری موبایلی و چگونگی بهبود زندگی مردم را درک کرده‌اند. اخیراً، نتایج مطالعات Insider Intelligence نشان داد که درصد کاربران بانکداری آنلاین همچنان در حال رشد است و این موضوع ثابت می‌کند که افراد بیشتری نسبت به سال‌های گذشته به اپلیکیشن‌های موبایل اعتماد کرده‌اند.

طبق این مطالعه، امروزه حدود ۹۷ درصد از نسل جدید از اپلیکیشن‌های پرداخت با موبایل استفاده می‌کنند، ضمن این‌که ۸۹ درصد از کل مصرف‌کنندگان اعلام کرده‌اند که این اپلیکیشن‌ها را برای اهداف مختلف در رابطه با مدیریت امور مالی مورد استفاده قرار داده‌اند. این داده‌ آماری نشان می‌دهد در حالی که نسل‌های جوان بیشتر از نسل‌های قدیمی‌تر از این نوع اپلیکیشن‌ها استفاده می‌کنند، اکثر مصرف‌کنندگان همچنان به بانکداری موبایلی متکی هستند. با پیشرفت فناوری، تعداد فزاینده‌ای از کاربران در سنین، مشاغل، جنسیت‌ها و سایر طبقات مختلف از این اپلیکیشن‌ها استفاده می‌کنند. ضمن اینکه راحتی کار با اپلیکیشن‌های پرداخت با موبایل، آن‌ها را ارزشمند کرده است.

۵.    کسب‌و‌کارهای موبایلی می‌توانند از طریق شخصی‌سازی اپلیکیشن پرداخت درآمد خود را ۱۵ درصد افزایش دهند

به عنوان صاحب یک اپلیکیشن پرداخت، همیشه باید به حفظ حریم خصوصی، امنیت و سهولت دسترسی و استفاده کاربران توجه کنید. به همین دلیل، شخصی‌سازی تجربه کاربری برای ارتباط با مخاطبان این صنعت ضروری است. اپلیکیشن‌های پرداخت با موبایل از تجربیات شخصی‌سازی‌شده‌ای سود می‌برند که هر بخش را برای بر اساس نیازها و اولویت‌های هر کاربر تنظیم می‌کنند.

یکی از گزارش‌های McKinsey & Company نشان داد که میزان فروش  از طریق شخصی‌سازی‌‌ تجربیات در یک اپلیکیشن پرداخت با موبایل می‌تواند افزایش قابل توجهی داشته باشد. هرچه افراد بیشتری با اپلیکیشن‌های پرداخت تعامل داشته باشند، احتمال سرمایه‌گذاریِ بیشتر و افزایش درآمد برای صاحبان آن اپلیکیشن افزایش می‌یابد. بر اساس این گزارش، شخصی‌سازی به ویژه می‌تواند به افزایش رشد درآمد تا ۱۵ درصد کمک کند.

راه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید تجربه کاربری را در اپلیکیشن پرداخت خود شخصی‌سازی کنید. به عنوان مثال، شما می‌توانید یک تجربه منحصر به فرد بر اساس رفتارها، خواسته‌ها و نیازهای فردی هر کاربر ایجاد کنید. علاوه بر این، می‌توانید تخفیف‌های شخصی‌سازی شده و سایر پیشنهادات را به کاربران ارائه دهید. امکان ایجاد پیام‌های درون برنامه‌ای شخصی‌سازی شده و پوش نوتیفیکیشن (push notification) نیز برای دریافت کاربران فراهم است.

در نهایت، کاربران اپلیکیشن‌های پرداخت با موبایل انتظار یک تجربه‌ شخصی‌سازی‌شده را دارند تا آنچه که می‌خواهند و نیاز دارند به آن‌ها ارائه شود. اگر اپلیکیشن شما به خوبی شخصی‌سازی شده و برای هر کاربر طراحی شده باشد، کاربران شما احساس می‌کنند که واقعاً برای آن‌ها ارزش قائل هستید. همچنین، این کار باعث می‌شود آن‌ها بتوانند راحت‌تر اپلیکیشن شما را پیمایش کنند، بدون اینکه نیازی به بررسی راه‌حل‌ها و پیشنهادات نامربوط داشته باشند. با ارائه عملکردها و ویژگی‌های مرتبط‌تر، تجربه کاربری رضایت‌بخش‌تری از اپلیکیشن ارائه می‌کنید که کاربران را همیشه راضی نگه می‌دارد.

۶.    اتخاذ استراتژی‌های اومنی چنل شرکت‌های پرداخت را قادر می‌سازد تا ۸۹ درصد از مشتریان خود را حفظ کنند

یکی از بهترین راه‌ها برای استفاده بیشتر از اپلیکیشن مالی یا بانکی شما، توسعه یک استراتژی بازاریابی اومنی چنل (Omnichannel) است که تعامل بیشتری را به‌ویژه برای اپلیکیشن‌‌های مدیریت ثروت ایجاد می‌کند. در حال حاضر، ده‌ها هزار توسعه‌دهنده اپلیکیشن برنامه‌های مختلف بانکی و مالی را تولید می‌کنند. با این حال، مردم تنها از تعداد انگشت شماری از آن‌ها به طور مرتب استفاده می‌کنند و به عنوان کاربران راضی مشتری همیشگی آن‌ها می‌شوند.

اگر اپلیکیشن بانکداری موبایلی یا برنامه مالی خود را با کانال‌های مختلف متصل به آن، مرکز استراتژی خود قرار دهید، یک استراتژی اومنی چنل می‌تواند موفقیت زیادی را برای اپلیکیشن شما به ارمغان بیاورد. با این رویکرد، کاربران شما احساس نمی‌کنند که فقط می‌توانند از اپلیکیشن شما برای انجام اقدامات مختلف بانکداری آنلاین استفاده کنند.

به طور کلی، مردم قبل از انجام هر نوع تراکنش، چندین صفحه را بررسی می‌کنند که برای جلب اعتماد و تعهد کاربران در این مرحله بسیار مهم است. بهترین استراتژی مستلزم ادغام همه شبکه‌های اجتماعی، اپلیکیشن‌ها و کانال‌های وب برای ارائه یک تجربه بانکی یکپارچه و بسیار راحت به کاربران است. اگر کاربران بتوانند به‌راحتی و به سرعت از موبایل به یک وب سایت و کانال‌های شبکه‌های اجتماعی منتقل شوند، به احتمال زیاد به طور منظم با آن‌ها در تعامل خواهند بود. همچنین، باید اطمینان حاصل کنید که تصاویر و پیام‌رسانی‌ها در همه کانال‌ها منسجم باشند، چرا که به ایجاد هویت یک برند منحصر به فرد و بهبود انسجام استراتژی شما کمک می‌کند.

برای اینکه درک بهتری از ارزش استراتژی‌های اومنی چنل برای اپلیکیشن‌های مالی و بانکی داشته باشید، مطالعه اخیر Invespcro بسیار مؤثر است. این گزارش نشان می‌دهد شرکت‌هایی که به استراتژی‌های اومنی چنل متکی هستند، تا ۸۹ درصد از مشتریان خود را حفظ می‌کنند. این عدد را با شرکت‌هایی مقایسه کنید که از استراتژی‌های اومنی چنل استفاده نکرده‌اند، زیرا بر اساس این گزارش آن‌ها فقط ۳۳ درصد از مشتریان خود را حفظ کرده‌اند.

۷.      مؤسسات مالی با NPS ۶۰ یا بالاتر نتایج بهتری دریافت می‌کنند

تأثیرات همه‌گیری بر هر صنعتی متفاوت است. صنعت مالی و بانکداری نیز در میان بسیاری از آن‌ها قرار دارد. از سوی دیگر، علیرغم اثرات منفی تجربه شده در طول همه‌گیری، بانک‌ها و سایر انواع موسسات مالی اقداماتی را برای جلوگیری از این تأثیرات بر کاربران خود انجام داده‌اند. در نتیجه، بر اساس نظرسنجی سال گذشته J.D. Power Retail Banking Satisfaction، شاخص خالص ترویج‌کنندگان (NPS) در صنعت بانکداری خرد در سال ۲۰۲۱، به ۶۰ امتیاز افزایش یافت.

اگرچه از آن زمان میانگین NPS در صنعت بانکداری خرد کاهش یافته است، موسسات مالی می‌توانند با ایجاد تجربه کاربری بهینه، NPS خود را افزایش دهند. موسسات مالی با NPS ۶۰ یا بالاتر نسبت به موسسات با امتیاز پایین‌تر نتایج بهتری دریافت می‌کنند. این موضوع نشان می‌دهد که NPS می‌تواند محک و معیار ایده‌آلی برای اپلیکیشن پرداخت شما باشد. یک امتیاز NPS قوی نشان می‌دهد که یک شرکت به کاربران خود کمک می‌کند و به طور کلی کاربران چقدر از اپلیکیشن آن شرکت راضی هستند.

همچنین، شایان ذکر است که نظرسنجی J.D. Power در سال ۲۰۲۱ نشان داد که بخش بانکداری خرد پیشرفت‌های خاصی داشته که منجر به کاهش ۴۸ درصدی شکایات و مشکلات مشتریان شده است. اگر مشتریان می‌خواستند پرسشی ارسال کنند، اپلیکیشن‌های پرداخت با موبایل تقریباً به صورت آنی به حل آن‌ها کمک کرده‌اند. به همین دلیل، J.D. Power دریافت که صنعت مالی و بانکداری در طول آن سال شاهد ۸۶ درصد نرخ حفظ مشتری (retention rate) بوده است. این درصد نشان‌دهنده ارزش ارائه خدمات استثنایی به مشتریان و تلاش برای حل مشکلات از طریق اپلیکیشن‌‌های موبایلی مالی و بانکی است.

۸.      اگر شرکت‌ها در مورد استفاده از داده‌ها شفاف عمل کنند، ۶۹ درصد از کاربران به آن‌ها اعتماد می‌کنند

امروزه، کاربران موبایل داده‌های خود را بسیار جدی می‌گیرند که البته این موضوع به دلیل سابقه حملات مخرب و نشت داده‌ها حتی در برخی از معتبرترین شرکت‌ها قابل درک است. مردم می‌خواهند با اطمینان بدانند که آیا داده‌های آن‌ها پس از ورود به هر سیستمی، به‌ویژه زمانی که مربوط به امور مالی باشد، پیوسته ایمن خواهند بود یا خیر. در نتیجه، لازم است که اپلیکیشن‌های پرداخت به کاربران اطمینان دهند که داده‌های آن‌ها همیشه در امان باقی می‌مانند. به دلیل نیاز به اعتمادسازی به هر نوع موسسه مالی قبل از استفاده از خدمات آن‌، یک گزارش نشان داد که ۶۹٪ از مشتریان معتقدند که هم شفافیت در مورد استفاده از داده‌ها و هم صداقت عمومی کلید جلب اعتماد آن‌هاست.

اگر موارد استفاده از اپلیکیشن پرداخت خود را کاملاً برای کاربران روشن کنید و آن‌ها از روش‌های ایمن‌سازی، پردازش و استفاده از داده‌های خود آگاه باشند، بیشتر به شما اعتماد خواهند کرد. در همان گزارش ذکر شده که تقریباً ۴۲٪ از کاربران معتقدند که اپلیکیشن‌‌های بانکی و مالی باید اطلاعات زیادی در مورد سیاست‌ها و اقدامات خود در مورد داده‌ها ارائه دهند. این امر نشان می‌دهد که امنیت داده یک نگرانی اصلی برای کاربران همه اپلیکیشن‌‌های موبایل است. به همین دلیل است که شما باید خط مشی‌های خود را در ارتباط با داده‌ها به وضوح تعریف کرده و نمایش دهید و یک برند شفاف و بدون شبهه ایجاد کنید که کاربران بتوانند به آن اعتماد کنند.

بر اساس این داده آماری، اعتماد مشتری هنگام تبلیغ اپلیکیشن و جذب کاربران جدید ضروری است. اگر آنچه را که در توانتان است برای جلب نظر کاربران با جزئیات عمیق و شفاف در مورد داده‌های آن‌ها انجام ندهید، احتمال اینکه آن‌ها به برند شما روی خوش نشان دهند بسیار کم خواهد بود.

۹.    سه عامل اصلی برای وفاداری مشتری: در دسترس بودن ۲۴ ساعته، برخورد دوستانه کارکنان و خدمات سریع

حفظ مشتری و ایجاد وفاداری برای هر صنعتی دشوار است، اما به‌ویژه برای بانکداری موبایلی و امور مالی به دلیل خطراتی که در آن وجود دارد، چالش‌برانگیز است. در بخش مالی، توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها باید روی سه حوزه اصلی تمرکز کنند تا مشتریان را جذب کرده و کاری کنند که وفادار بمانند: خدمات تمام وقت، برخورد دوستانه و قابل اعتماد کارکنان و خدمات سریع اما مؤثر. اگر کاربری اپلیکیشن شما را به جای هزاران اپلیکیشن پرداخت دیگر انتخاب کند، نشان‌دهنده اعتماد واقعی به ویژگی‌ها، خدمات و تجربه شماست.

مهم‌تر از همه، کاربران به دنبال کارکنانی با برخورد دوستانه هستند، به طوری که در یک نظرسنجی، این موضوع خواسته شماره یک ۵۵٪ از پاسخ‌دهندگان بوده است. این بدان معنی است که باید برخورد نمایندگان خدمات مشتری که چت آنلاین و سایر روش‌های تماس را در اپلیکیشن پرداخت شما انجام می‌دهند، صمیمانه و قابل اعتماد باشد. اطمینان حاصل کنید که اعضای تیم شما همواره برخورد صمیمانه و مفید داشته باشند و برای درک نیازهای فردی هر کاربر تلاش کنند.

دومین مورد مهمی که کاربران به دنبال آن هستند، دسترسی تمام وقت به خدمات شماست که طبق گفته ۵۳ درصد از پاسخ‌دهندگان این نظرسنجی، باید ۲۴ ساعت شبانه روز و هفت روز هفته در دسترس باشد. یکی از مزایای عمده بانکداری و امور مالی آنلاین، سهولت دسترسی است، زیرا مشتریان دیگر نیازی به انتظار برای باز شدن بانک برای تکمیل تراکنش‌ها یا انجام سایر اقدامات ندارند. آن‌ها انتظار دارند که بتوانند در هر زمان و از هر مکانی به خدمات یک موسسه مالی دسترسی داشته باشند.

سومین مورد، طبق نظرسنجی، ارائه خدمات سریع است. ۴۷٪ از پاسخ‌دهندگان اظهار داشتند که این موضوع مهم‌ترین جنبه یک کسب‌وکار است. این درصد نشان می‌دهد که اگر خدمات کارآمد و دائمی قابل اعتمادی را به کاربران ارائه دهید، احتمالاً مجدداً از اپلیکیشن شما استفاده خواهند کرد.

علاوه بر این، در همان نظرسنجی به این موضوع اشاره شده که تقریباً ۸۲ درصد از مصرف‌کنندگان همچنان معتقدند انتظاراتی که از تجربه کاربری دارند برای اعتماد به یک برند به آن‌ها کمک می‌کند.

۱۰.  جهان پسا کرونا شاهد نرخ تعامل ۹۴ درصدی بود

اگرچه این بیماری همه‌گیر بر بسیاری از صنایع و برندها تأثیر منفی گذاشت، اما در نهایت نتایج مثبتی هم به همراه داشت؛ از جمله یک توفیق اجباری در بخش مالی. تقریباً هر صنعت دیگری درجاتی از تأثیر منفی را احساس کرد، اما همه‌گیری به طور قابل توجهی مانع رشد صنعت مالی و بانکی نشد.

در طول همه‌گیری کرونا، سه صنعت فرعی در این بخش – از جمله بخش‌های بیمه، فین‌تک و بانکداری – به طور منظم با کاربران تعامل داشتند. در این فرآیند، همه اپلیکیشن‌های iOS، Android و سایر اپلیکیشن‌های پرداخت با موبایل بین ۱۵ تا ۲۰ درصد تعاملات ماهانه را با نرخ پاسخ‌دهی ماهانه ۸۰ تا ۹۴ درصد در این سه زیر-صنعت حفظ کردند.

اگرچه جهان همچنان با چالش‌های بسیاری که همه‌گیری با خود به همراه داشت دست‌و‌پنجه نرم می‌کند، صنعت مالی و بانکداری موبایلی و اپلیکیشن‌های امور مالی تنها به رشد و شکوفایی خود ادامه می‌دهند. به همین دلیل، به نظر می‌رسد رشد تعامل با این اپلیکیشن‌ها و وفاداری به آن‌ها احتمالاً ادامه‌دار خواهد بود، به‌ویژه در زمانی که افراد بیشتری در حال پذیرش بانکداری دیجیتال هستند. این امر باعث می‌شود آینده بانکداری موبایلی بسیار روشن به نظر برسد.

برای کسب نتایج عالی از اپلیکیشن پرداخت خود، گام‌های صحیح بردارید

همان‌طور که این داده‌های آمار نشان می‌دهند، بانکداری موبایلی آینده خوبی پیش رو دارد، زیرا افراد بیشتری به بانکداری موبایلی نسبت به روش‌های سنتی‌تر متکی هستند. در حالی که نسل‌های جوان هنوز کاربران اصلی اپلیکیشن‌‌های پرداخت با موبایل به شمار می‌روند، محبوبیت امور مالی و بانکداری موبایلی در بین همه کاربران در حال افزایش است. اگر می‌خواهید به اپلیکیشن پرداخت خود فرصت برتری در بین رقبا را بدهید، باید از هر نظر تجربه ایده‌آلی را در اختیار کاربران قرار دهید. با ترکیب دسترسی، کاربرپسندی، خدمات استثنایی به مشتریان، شخصی‌سازی و به طور کلی یک تجربه عالی، شانس پیشرفت در صنعت مالی و بانکی را خواهید داشت.