Yavar Sadegi-Moshirfar’s Post

View profile for Yavar Sadegi-Moshirfar, graphic

Making Insurtech Lovely

مدتهای مدیدی است که دوستان فعال در حوزه #محتوا، همواره از نبودن یک معیار مشخص برای تعیین قیمت گله دارند. و البته کارفرمایان مختلف، متدها و روشهای مختلفی برای قیمتگذاری محتوای متنی پیش گرفتهاند. برای حل این مسئله، من به یک مدل از قیمت گذاری محتوا رسیدهام که بعدها قرار است به یک محصول «محاسبهگر قیمت محتوای متنی» تبدیل شود. پارامترهای اصلی قیمتگذاری محتوای متنی در آن به این شرح است: مفروضات تأثیرگذار و ضرایب وزنی آنها: قیمت هر کلمه (به تومان، از ۳۵ تومان تا ۵۰۰۰ تومان) تعداد کلمه (به تعداد کلمه × ۲) تعداد ساعت مورد نیاز کار (به ساعت) ضریب سابقه نویسنده (به سال) میزان عمق مطلب (۱ تا ۷) ضریب تخصصی بودن متن (۱ تا ۷) ضریب ترافیک مورد انتظار از متن (۱۰۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰۰۰)× (ضریب یک دهم) سئوی داخلی متن (۱ تا ۷) کیفیت محتوا (بین ۱ تا ۷) {{ پانوشت: مهمترین نیازمندی مدل تعیین چک لیست تعیین ضرایب کیفی (۱ تا ۷) است. }} مدل : a (35 to 5000) + 2b + c × d × e (1 to 7) × f (1 to 7) × G (10K to 1M) × h (1 to 7) × i (1 to 7) تست مدل در کامنت اول شما چه پارامترهای دیگری را به عنوان پارامترهای تأثیرگذار بر قیمت محتوای متنی تعیین میکنید؟

Majid Abed

Special Education Teacher at paletacademy

2y

یاور جان سلام شاید این پیشنهادها کمک کنه * اگر این سیستم بتونه استاپ وردها رو آنالیز کنه و از متن کم کنه میتونه میزان کلمات با کیفیت رو بهتر تشخیص بده. * خیلی از تخصص ها نیاز به تسلط به زبان خاصی دارن با نمره دادن به سطح زبان دوم و سوم نویسنده شاید بشه اینجا هم یه متریک اضافه کرد. مثلا زبان انگلیسی، عربی و روسی خیلی برای محتواهای من مهم هستن  * حتی بعضی از کارشناس ها ساده نویسی فارسی رو بلد نیستن و اگه چهار تا کلمه قلمبه سلمبه فارسی تو متنشون جا نکنن احساس میکنن کارشون کیفیت کافی رو نداره و بلد نیستن جملات کوتاه بسازن. * کیورهایی توی متن به کار میره که اگه بتونی مثلا با API گوگل ترند انتیتی های مرتبط اونها رو بدست بیاری و با API های دیگه ای بتونی ریلیتدکیوردها رو دربیاری و میزان سرچ هر کدوم رو دربیاری شاید بشه یه تخمینی زد از اینکه اون متن احتمالا بتونه چقدر جواب دهنده کاربرها برای اون کوئری ها باشه و احتمالا تخمین زده شه که چقدر بتونه بازدید بسازه. اگه ایده ی دیگه ای به ذهنم رسید و تو استقبال میکردی بهت میگم :)

Mahdi Asgari

SEO Team Lead & Strategist | Podcaster & Web Blogger | Unlocking Organic Search Growth Potential with Data-Driven Insights

2y

سلام و وقت بخیر من چندین بار این فرمول رو بررسی کردم، به نظرم تمام شاخص ها میتونن شاخص های مناسبی باشند، به جز ترافیک مورد انتظار از متن و کیفیت محتوا، چرا که این 2 تقریبا میشه گفت کاملا بر اساس حدس و گمان و سلیقه هستند تا نزدیکی به واقعیت و احتمال اینکه کافرما و تولیدکننده محتوا در مورد این 2 شاخص به توافق نرسند خیلی زیاد است. بازم ممنون از این الگوریتم جالب👍

سلام و عرض ادب طراحی یک مدل برای تعیین قیمت در حوزه محتوا، ایده بسیار جالبی است. در حال حاضر هم سامانههایی برای سفارش محتوا وجود دارند که بعضا قیمتهای بسیار متفاوتی را ارائه میدهند و معیار مشخص و دقیقی هم برای سنجش وجود ندارد. خوب است اگر بتوانید این مدل را به عنوان یک محصول کاربردی در اختیار این سامانهها قرار دهید. سوال من این است که چگونه میخواهید پارامتر زمان را در این مدل محاسبه کنید؟ (منظورم از زمان؛ تاریخ مصرف محتوا است. برای مثال یک محتوای خبری یا گزارشی از یک موضوع خاص که برای زمان مشخص و محدودی قابل استفاده است با یک محتوای به اصطلاح همیشه سبز قاعدتا باید متفاوت قیمتگذاری شوند.) و همچنین برای سنجش کیفیت محتوا دقیقا چه معیارهایی را درنظر میگیرید؟ شاد، سلامت و سربلند باشید

عمق مطلب،کیفیت محتوا و سئوی داخلی را چطور نمره بدیم؟

Alireza Mojahedi Nasab

Founder and CEO of eBiziner Inc. - Digital Transformation and e-Business/e-Commerce management

3y

شاید بد نباشه تاثیر روی نتیجه را هم بسنجید. اصل آن است که به هدفی قابل سنجش که اصلا به خاطر همین نیاز به فکر این محتوا افتاده ایم، برسیم. اینکه چقدر نزدیک شدیم، گام بعدی چقدر نزدیکتر شدیم و بعدی و بعدی... کمک میکند کیفیت را لحاظ کرده باشیم. هر چیز با کیفیتی مقرون به صرفه تر است. مقرون به صرفه اصلا به معنای ارزان نیست

Rama Shakiba

content strategist and digital marketer

3y

فکر کنم کارفرما اینطوری نگاه میکنه: "واسه یه متن رو هم 200 کلمهای 560 هزار تومن پول بدم؟ آقا چه خبرررررره؟" بعید میدونم این مدل برای کارفرما مقبول باشه. نمیدونم. خودتون فکر میکنید فضای ذهنی اغلب کارفرماها چقدر به این مدل نزدیکه؟

من بخاطر اینکه یه سری چیزاش مثل بُعد عدد نهایی و ضرایب کیفی زیاد خیلی به دلم ننشست. لکن خیلی خوشحالم که یه فرمولی باشه وب سایت نویسش هم یه محاسبهگر داره اونم بد نیست. به نظرم باید یه نقطه شروعی همیشه وجود داشته باشه و از این بابت بسیار قابل ستایشه. چنتا نکته هم به نظرم رسید: یکی اینکه مفاهیمی که استفاده شده توضیح داده بشه بعد مثلا با همچین ماشین حسابی یه کارفرما ممکنه بیاد بگه نمیشه از کیفیت متن رو ۳ کنید عمق مطلبمو ۲ بگیرید ارزونتر بیفته؟ اونوقت پاسخ چنین کرافرمایی رو باید چی بدیم؟ یا مثلا برای تولید یک پست اینستاگرام باید چقدر پول بگیریم؟ یا ترافیک ۱۰۰۰۰ در چه مدتی هست؟ قطعا خودتون واقفید به این موارد. صرفا مواردی که به ذهنم اومد رو برای کمک به موضوع از دید خودم بیان کردم من خودم مدتهاست ذهنم درگیر این پارامترهاست. ممنونم یاور جان

Farshid Nezami

Content & SEO Manager at Varsa Agency

3y

سلام و عرض ادب. مطلبی که فرمودید دغدغه اصلی منم هست. آیا منبع یا مطلب دیگهای برای مطالعه بیشتر میشناسید؟

Like
Reply
Haamed Ghiassian 🦏 حامد غیاثیان

Digital Communications Manager (Digital Marketing & Digital Branding ) at IranEIT (Iran's Core-insurance) / Business Advisor / Management Consultant / Co-Founder at fazinoo

3y

به نظرم روش برسی این موضوع با واقعیت فاصله دارد . و مدیریت هزینه محتوای یک پروژه با اینچنین روش هایی به نتایج مطلوب بلند مدت نخواهد رسید و یا حد اقل در کسب و کارهای پر رقابت شانس خیلی کمی خواهد داشت

Hassan Shafiian

SEO & Digital Marketing Specialist

3y

شاید بشه یکسری ضریب منفی هم گذاشت! مثل تعداد غلط های املایی و نگراشی! تعداد جملات کاملا تکراری! و از این قبیل

See more comments

To view or add a comment, sign in

Explore topics